Na tegoroczną edycję, która odbędzie się od 9 do 11 maja, składają się z trzy koncerty oraz warsztaty wokalne.
Organizatorem festiwalu od samego początku jest Akademicki Chór Politechniki Śląskiej, będący kontynuatorem Lwowskiego Chóru Technickiego. Gliwicka historia zespołu rozpoczęła się w 1945 roku, kiedy wraz z przybyciem do miasta pracowników i studentów Politechniki Lwowskiej, utworzono zespół śpiewaczy przy nowo powstałej Politechnice Śląskiej.
Pierwszy koncert Gliwickich Spotkań Chóralnych odbył się wiosną 1980 roku. W zeszłym roku nadano mu imię prof. Czesława Freunda, jego kierownika artystycznego i dyrygenta, zmarłego w 2013 roku.
Z pierwszym koncertem tegorocznej 42. edycji wystąpi Chór Projektowy pod dyrekcją prof. Jana Borowskiego (wcześniej Chór Uniwersytetu Bielsko-Bialskiego) z towarzyszeniem skrzypaczki i pianisty. Zespół rozpoczął działalność w 2003 roku i od samego początku kieruje nim Jan Borowski. Zespół zdobył ponad 80 nagród na polskich i międzynarodowych festiwalach, w tym piętnastokrotnie Grand Prix. Nagrał sześć płyt, wśród których "Requiem for the living" Dana Forresta było polską premierą nagrania, a "Missa de Maria a Magdala" Pawła Łukaszewskiego światową premierą wyróżnioną podwójną nominacją do nagrody Fryderyk oraz prestiżową nagrodą Orphee d’Or du Disque Lyrique - Prix Hector Berlioz za najlepsze nagranie muzyki sakralnej przyznaną przez francuską Académie du Disque Lyrique. W 2024 roku zespół wydał nowy krążek "Sing Be Live" z muzyką świecką. Podczas koncertu festiwalowego, który odbędzie się w Centrum Kultury Studenckiej „Mrowisko” 9 maja o 19.30 zaprezentowany zostanie repertuar m. in. z ostatniej płyty chóru.
Sobotni koncert w drugim dniu festiwalu 10 maja o 18.00 odbędzie się na Scenie w Ruinach Teatru „Victoria”. Będzie on połączony z obchodami 80. rocznicy utworzenia Politechniki Śląskiej i Akademickiego Chóru Politechniki Śląskiej. Podczas tego koncertu usłyszymy prawykonanie "Canticum Canticorum" (z łac. Pieśni nad Pieśniami) - kompozycję Małgorzaty Maliszczak, opartą na tekstach jednej z ksiąg Starego Testamentu. Dzieło składa się z 12 części (pieśni) na chór mieszany, głosy solowe: mezzosopran i tenor, flety, fortepian, instrumenty klawiszowe, gitary, kontrabas i perkusjonalia. To poemat słowno-muzyczny o miłości pięknej i szlachetnej, utrzymany w formie monologu i dialogu partii solowych i chóralnych, przeplatanych interludiami. Pieśni w twórczy sposób łączą ze sobą muzykę klasyczną z elementami jazzu - określane jako „Trzeci nurt”. Celem dzieła jest propagowanie nowej twórczości muzycznej nawiązującej do poezji biblijnej.
W niedzielę 11 maja dzień festiwalowy rozpocznie się od warsztatów, które od 14.00 odbędą się w Centrum Kultury Studenckiej „Mrowisko”, a poprowadzi je kompozytor i dyrygent Jan Krutul. Ukończył on trzy kierunki studiów na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina: dyrygenturę chóralną, kompozycję oraz dyrygenturę symfoniczno-operową, a także Podyplomowe Studia Chórmistrzowskie w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy oraz Podyplomowe Studia Menadżer Muzyki. Aktywność kompozytorską i dyrygencką łączy z działalnością pedagogiczną na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina - Filii w Białymstoku. Jest członkiem Akademii Fonograficznej oraz prezesem Stowarzyszenia Miłośników Muzyki Chóralnej Cantica Cantamus.
Koncert finałowy odbędzie się 11 maja o 18.00 w kościele pw. św. Bartłomieja, Wystąpią dwa zespoły - Akademicki Chór Politechniki Wrocławskiej, który istnieje już 50 lat i Kameralny Zespół Wokalny In Tempore, który tworzy 16 osób o unikatowych głosach, których wspólną pasją jest śpiew i piękna muzyka.
Wejściówki na koncerty i zapisy na warsztaty można otrzymać, pisząc na: gliwickiespotkaniachoralne@gmail.com.