Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • miguel
    31.10.2017 13:31
    A duchowni katoliccy co tam robili? Też dziękowali za reformację?
    doceń 20
    • gosc
      31.10.2017 14:04
      Jak co? Koncelebrowali i posługiwali się formularzem mszalnym, o św Marcinie Lutrze.
      doceń 6
  • Godzilla
    31.10.2017 14:09
    W ewangelikach uderza mnie zawsze ich skromność i serdeczność, brak w nich tej buty i pychy, która niestety przemawia przez niektórych katolickich duchownych. Osobiście mam nadzieję, że kiedyś nastąpi przełom w sprawie interkomunii i wszyscy chrześcijanie będą mogli przystępować do jednego Stołu Pańskiego.
    • Woda Sodowa
      31.10.2017 17:37
      Mnie się podobają proste fryzury i dyskretne makijaże duchownych protestanckich.
      doceń 8
  • Masakra
    31.10.2017 14:09
    A na Mszy św Pan Jezus był też obecny składając siebie w ofierze przenajswietrzej, czy tylko tak symbolicznie, bo nie był mile widziany czy zaproszony?
  • gut
    31.10.2017 14:10
    [...] "Niech pokój wypełni nasze serca, naszą ziemię, nasz wszechświat." 🕊 [ Modlitwa Światowej Rady Kościołów w Vancuver (1986) Radości, s, 63. ] :-)
    doceń 2
  • chrześcijanin
    31.10.2017 14:11
    Łączy nas chrystus
  • śwjacenty
    31.10.2017 14:27
    Zdziwilibyście się ile poglądów Lutra znajduje się w pismach teologicznych Ratzingera...
    doceń 6
  • gość3
    31.10.2017 14:35
    Strasznie pogubieni ci protestanci. Nadal dziękują za reformację, czyli odejście od jedynego prawdziwego Kościoła jakim jest Kościół katolicki. Widać, że 50 posoborowego ekumenizmu poszło na marne.
    doceń 17
    • Savonarola
      01.11.2017 06:32
      Do gosc3-Prawoslawni tez twierdza,ze to ICH KOSCIOL jest tym jedynym,prawdziwym,a protestanci ponad Koscioly stawiaja BOGA i trudno sie dziwic,ze BOG im blogoslawi. Problem z tym blogoslawienstwem polega na tym,ze katolicy tradycyjnie zazdroszcza protestantom i stad wylewane tutaj slowa goryczy,ktore chyba w zalozeniu maja byc balsamem na kompleksy. Na szczescie te setki tysiecy mlodych Polakow,ktorzy juz zamieszkali w krajach cieszacych sie Bozym blogoslawienstwem ,powoli ucza sie tolerancji,uczciwosci,szczerosci,wzajemnego szacunku i nie zachowuja sie jak faryzeusze....Pamietam jak kiedys chcialem kupic samochod w Holandii.Moj przyjaciel dal mi dobra rade-Nie kupuj samochodu od Polaka,Ruskiego,czy Ukrainca,bo bedzie to auto "bite","krecone" (licznik) itd. Kup samochod od Holendra. Od Holendra? przeciez to heretycy! Krotko tu jestes,niczego nie rozumiesz.To ludzie uczciwi,czasem wydaje mi sie,ze to jakis inny,lepszy gatunek czlowieka...Po jakims czasie sam polubilem Holendrow...Nie ma jedynego prawdziwego Kosciola,bo BOG nie da sie zamknac w ramy koscielnych doktryn.BOG stoi ponad Kosciolami i blogoslawi tym,ktorzy zachowuja Jego przykazania,a poniza tych wynioslych,tych przekonanych o swojej wyzszosci. Moze dlatego w krajach protestanckich tak wielu Polakow wykonuje najciezsze prace fizyczne,uczac sie pokory i tolerancji...?
      doceń 6
  • gość3
    31.10.2017 14:41
    Prymas Katolickiego Kościoła uczestniczy w nabożeństwach z protestantami. Czy to oznacza, że katolicy mogą już bez popadnięcia w grzech chodzić w niedziele na protestanckie wieczerze, zamiast na Msze święte?
    doceń 10
    • Anna Panna
      31.10.2017 23:38
      Przeczytajcie encyklikę "Mortalium animos". Tekst nie jest długi, a język nie jest trudny. Naprawdę warto!
      doceń 2
  • Sceptyk
    31.10.2017 15:10
    Czysta paranoja, celebrować ROZBICIE KOŚCIOŁA i to jeszcze pod takim hasłem .... przewrotność czy brak samokrytycyzmu ?
    doceń 22
  • KJ
    31.10.2017 15:16
    Mam nadzieję, że moderacja nie usunie mojego komentarza, ale nasuwa mi się skojarzenie z hipotetyczną uroczystością, w której Niemcy i Polacy spotykają się pod przewodnictwem prezydenta RP i prezydenta RFN by świętować rocznicę 1 września 1939 roku, w czasie której Niemcy "dziękują za 80 lat sukcesów armii niemieckiej", a polski prezydent się uśmiecha i pozuje do zdjęcia...

    Skojarzenie od czapy?
    doceń 24
  • P
    31.10.2017 16:51
    > Homilię wygłosił bp Adrian Korczago z diecezji cieszyńskiej. Liturgii przewodniczył bp Marian Niemiec, zwierzchnik diecezji katowickiej. Oboje są pasterzami Kościoła ewangelickiego. < Co za straszliwe nieporozumienie! Pan Karczago nie jest żadnym biskupem, ale tylko ewangelickim urzędnikiem, bo ewangelicy nie mają biskupów, ani nawet kapłanów, co zresztą sami przyznają. Po drugie, można by z drugiego zdania wywnioskować, że jakoby pasterzem diecezji katowickiej był protestant:(
    doceń 15
    • Gość
      31.10.2017 17:38
      Zgadzam się. Żeby być biskupem, trzeba mieć sakrament święceń, najpierw kapłańskich, potem biskupich. Protestanci tego nie mają, więc z naszego punktu widzenia ich "biskupi" są osobami świeckimi, zwykłymi urzędnikami administracyjnymi.
      doceń 9
  • L.D. katolik
    31.10.2017 17:38
    Źle, że kościół się podzielił. Jednocześnie źle, że Kościół Katolicki nie przyjął postulatów Lutra w 1517. Do rozłamu by nie doszło, a ostatecznie i tak wiele z tych postulatów wprowadzono do KK.
    Dobrze, że nasi przedstawiciele byli obecni na nabożeństwie. Jak dla mnie to kolejny krok ekumeniczny.
    • Gość Marek
      01.11.2017 11:37
      Ważne sprostowanie: Kościół się nie podzielił. Kościół jest jeden i jest to część naszego wyznania wiary: "Wierzę, w Jeden, Święty, Powszechny (czyli katolicki) i Apostolski Kościół...". Ktokolwiek podważa choćby jeden artykuł z wyznania wiary, jest niestety poza Kościołem i dla swojego dobra (i także dla dobra całego Kościoła) powinien czym prędzej przyznać się do błędu, wyznać wiarę i do Kościoła wrócić. Rewolucja protestancka to nie podział Kościoła, tylko bolesne odłączenie się od Niego bardzo wielu ludzi.
      doceń 8
    • dan
      01.11.2017 12:22
      Nie zgadzam się z twoja wypowiedzią
      doceń 2
  • Anna Panna
    31.10.2017 23:33
    "Żadna grupa nie może czuć się uprzywilejowana do posiadania prawa jej (prawdy) zawłaszczania w celu afiszowania się mocą Bożą, przecież ta dotyczy każdego, kto wierzy." Czyli jeśli jutro założę swój własny Kościół - to wara od mojej prawdy. I nie mówcie, że wasza prawda jest lepsza - bo zawłaszczacie.
    doceń 6
  • gośćx
    01.11.2017 14:22
    "Luter odrzucił wszystkie zasady wiary katolickiej, Pisma Świętego, Tradycji apostolskiej, nauczania papieży i soborów, biskupstwa" - to niedawne słowa kardynała Mullera. Luter zrywa z koncepcją spójnego rozwoju doktryny chrześcijańskiej, odrzuca sakramenty, a święcenia biskupie traktuje jako wymysł papieży. Zatem mam pytanie do naszych Arcypasterzy: czy rewolta Lutra pochodziła od Ducha Św. czy nie? Jeśli pochodziła od Ducha Św., to wszystkie powyższe rzeczy były słuszne, zatem wiara katolicka nie ma sensu. Jeśli nie pochodziła od Ducha Św., to znaczy że była od diabła, zatem dlaczego nasi Arcypasterze w upamiętnieniu tego nieszczęścia uczestniczą?
    doceń 12
  • DNA
    01.11.2017 16:47
    Prymasie opamiętaj się! Gdzie ty nas prowadzisz? Wyolbrzymianie zalet ekumenizmu jest nieporozumieniem. Proszę nie podlizywać się protestantom, bo jest to niesmaczne.
    doceń 11
  • DNA
    01.11.2017 16:49
    Dopóki protestanci nie odetną się od Lutra i nie potępią go, to nie ma o czym rozmawiać...przepraszam...dialogować.
    • Savonarola
      02.11.2017 18:31
      Zapewniam Cie,ze na codzien setki tysiecy katolikow rozmawia z protestantami w Anglii,Holandii,Norwegii,Szwecji Danii...itd.Najpierw sluchaja co maja zrobic,a potem grzecznie odpowiadaja -Yes,sir...
      doceń 0
  • JAWA25
    03.11.2017 18:44
    za co te podziękowania? za wzywania Lutra do podpalania synagog "by położyć kres żydowskim bluźnierstwom"? za polowania na czarownice? (proszę nie wyjaśniać że nie Luter te polowania wynalazł bo też kresu im nie położył) za hamowanie nauki ? Luter nazwał Kopernika "głupcem". Wyliczać można jeszcze ...
    doceń 14
  • Obserwator
    06.11.2017 11:29
    Np. święty Franciszek w czasach gdy żył też widział że w Kościele źle się dzieje . Ale nie wybrał drogi podziału Kościoła . Nie ogłosił nowych zasad , tylko dał przykład własną osobą że można zmienić Kościół . Teoretycznie mógł jak Luter podzielić , napisać nowe zasady będące w części pod własne zachcianki , mógł pojąć za żonę zakonnicę , zająć się płodzeniem dzieci , skupić na żarciu i piciu i marnie skończyć . Mógł ale tak nie zrobił . I za co my mamy dziękować teraz Lutrowi ?. Nadal ciąży nad nim ekskomunika. Czy była niesłusznie nadana? Teraz stawiane jest popiersie Lutra w Watykanie ? Może ktoś to wreszcie wyjaśni.
    doceń 9
  • Patriota
    15.12.2017 10:16
    Obejrzyjcie sobie film dokumentalny "Luter i rewolucja protestancka" - 100 minut prawdy na 500-lecie zakłamania, czyli jak wielką katastrofę może spowodować jeden człowiek.
    • JAWA25
      15.12.2017 11:33
      Na miano rewolucji to nie zasługuje, Luter stał po stronie feudałów, rewolucjonista z niego żaden, potępiał powstańców Müntzera, napisał o nich wymownie "zbuntowani chłopi są winni śmierci na ciele i duszy" itp.
      doceń 8
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy