Siła polskiej marki

sz/PAP

|

Gość Gliwicki 09/2020

publikacja 27.02.2020 00:00

Przed podpisaniem umowy ws. Panteonu Górnośląskiego Mateusz Morawiecki odwiedził gliwicką firmę Marco, gdzie spotkał się z pracownikami i poznawał zakład.

▲	Szef rządu z prezesem przedsiębiorstwa Markiem Ślibodą. ▲ Szef rządu z prezesem przedsiębiorstwa Markiem Ślibodą.
Facebook: Marco – Making things unique

Założona 20 lat temu przez Marka Ślibodę firma Marco z Gliwic produkuje m.in. specjalistyczne etykiety, izolatory, uszczelki czy materiały opakowaniowe, a także oferuje usługi, jak oprogramowanie czy projektowanie graficzne. W jednym z wywiadów prasowych sprzed kilku lat prezes przedsiębiorstwa deklarował, że chciałby, aby była ona podobna do amerykańskiego koncernu 3M.

– To wspaniałe przedsiębiorstwo, które zostało zbudowane od podstaw w oparciu o znakomitą filozofię działania, włączającą pracowników na możliwie wielu etapach produkcji, weryfikacji jakości, handlu, pozyskiwania klientów – mówił premier podczas wizyty. Mateusz Morawiecki zaznaczył, że wśród klientów firmy są np. Volkswagen czy Porsche – odbiorcy wymagający wysokiej jakości produktów. Premier dodał też, że rzadko widzi firmę, która potrafi z takim optymizmem patrzeć w przyszłość i jednocześnie inspirować innych. Zaznaczył, że do Gliwic przyjeżdżają firmy z całego świata uczyć się, na czym polega wysoka polska jakość. – Polska marka staje się coraz bardziej znana na całym świecie jako marka wysokiej jakości produktów i usług. Nic dziwnego, że mamy coraz lepszy bilans handlowy, bilans płatniczy i dzięki temu wzrost polskiej gospodarki jest niezagrożony – zauważył. – Mimo spowolnienia gospodarczego na świecie polska gospodarka w tym i przyszłym roku ma szanse rozwijać się w tempie ok. 3,3 proc. PKB – ocenił premier. Szef rządu podziękował przy tym i pogratulował wszystkim przedsiębiorcom i pracownikom tego, że „polska gospodarka cały czas trzyma się bardzo mocno”.