Plany ważnej inwestycji wracają po latach

Szymon Zmarlicki

publikacja 11.05.2016 01:35

Jest decyzja o przygotowaniu do budowy dwóch odcinków drogi S11 w województwie śląskim.

Plany ważnej inwestycji wracają po latach Po ponad ośmiu latach GDDKiA i resort infrastruktury wracają do pomysłu budowy drogi S11 w woj. śląskim Szymon Zmarlicki /Foto Gość

Jak poinformowały we wtorek źródła parlamentarne, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zadecydowały o rozpoczęciu przygotowań do do budowy drogi S11 na Śląsku. Najważniejsze ustalenia dotyczą sfinansowania prac przygotowawczych.

To ważna wiadomość dla wielu miast i gmin w woj. śląskim, m.in. dla Piekar Śl., Bytomia, Radzionkowa, Tarnowskich Gór, Tworoga i Lublińca, a także dla części woj. opolskiego. Docelowo droga S11 ma połączyć Aglomerację Katowicką z Wielkopolską i Pomorzem, jednak na Śląsku projekt w ostatnich latach nie był realizowany.

"Pragnę poinformować, iż Pan Jacek Bojarowicz pełniący od kilku miesięcy funkcję Generalnego Dyrektora GDDKiA wyraził zgodę i polecił Oddziałowi GDDKiA w Katowicach rozpoczęcie intensywnych prac przygotowawczych do realizacji budowy drogi krajowej S11 w województwie śląskim od autostrady A1 do granicy województw opolskiego i wielkopolskiego" - napisał w komunikacje do naszej redakcji poseł Jerzy Polaczek, minister transportu w latach 2005-2007, a obecnie członek Komisji Infrastruktury.

Poseł Polaczek przypomniał, że ostatnie przygotowania do budowy drogi na Śląsku były prowadzone w 2007 r. Jak pisze, "po ponad ośmiu latach zaniechania działań przygotowawczych mających na celu budowę tej drogi ekspresowej w województwie śląskim", teraz projekt ma być kontynuowany już od tego roku.

Budowa ma obejmować dwa odcinki - od węzła autostradowego A1 w Piekarach Śląskich do obwodnicy ekspresowej Tarnowskich Gór oraz od granicy województw śląskiego i opolskiego do obwodnicy Tarnowskich Gór na wysokości okolicy gminy Tworóg.

Według projektu droga S11 ma przebiegać od Pyrzowic do Koszalina, a jej planowana długość wynosi ok. 550 km. Trasa ma być w całości dwujezdniowa.