Stare pomysły, nowe odsłony

Klaudia Cwołek

|

Gość Gliwicki 18/2016

publikacja 28.04.2016 00:00

Słowo, obraz, ruch – w reklamie już dawno wykorzystywano różne środki i nie jest ona wytworem współczesności.

Urszula Wieczorek, autorka ekspozycji. Urszula Wieczorek, autorka ekspozycji.
Klaudia Cwołek /Foto Gość

Kameralną wystawę pt. „Siła zabrzańskiej reklamy” można oglądać do połowy maja w siedzibie Muzeum Miejskiego w Zabrzu przy ul. Powstańców Śląskich 3. Jej uzupełnieniem było spotkanie z autorką ekspozycji, Urszulą Wieczorek, która przygotowała prelekcję o zabrzańskiej reklamie sprzed lat. Można było nie tylko poznać historię reklamy i jej zastosowanie w dawnym Zabrzu (niemieckim Hindenburgu). Był to zarazem mały spacer w różne miejsca, wyznaczony szyldami i afiszami, które miały zachęcać do aktywności potencjalnych konsumentów, a przy okazji także prezentacja miejscowej przedsiębiorczości, w której szczególną rolę odgrywała kiedyś społeczność żydowska.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.